Telefonisk
Tidsbestilling

Mandag - fredag

Stress - effektiv behandling i Aalborg

Stress er i sig selv ikke en usund tilstand at være i. Men der skelnes imellem kortvarig og langvarig stress tilstand. Kortvarig stress kan være nyttig, mens langvarig stress kan medføre alvorlig risiko for udvikling af livstruende sygdomme. Det hænger måske sammen med udskillelsen af adrenalin og kortisol i kroppen. Det er dokumenteret at langvarig stress kan skade hjertet og blodkredsløbet (adrenalinet), og der er øget risiko for alvorlige infektionssygdomme og kræft (kortisolen). Stress kan gøre den stressede trist og i værste fald deprimeret.

Hvorfor får du stress?

For at komme den langvarige og skadelige stress til livs, skal vi fokusere på, hvorfor du har fået sygdommen stress. Hvad er det for nogle livsværdier du har stræbt efter i tilværelsen, siden du har overhørt kroppens signaler i så lang tid? Hvad er så vigtigt for dig at opnå (arbejdsmæssigt, privat), siden du har strukket dig over for meget i for lang tid?

Det er et meget menneskeligt behov, at vi gerne vil opnå anerkendelse gennem vores arbejde/karriere samt i vores privatliv for at være gode forældre, dygtige børn, omsorgsfulde søskende osv. men disse behov kan blive skadelige, hvis det er noget, vi konstant skal kunne leve op til. Så presser vi vores krop og sindstilstand i for voldsom en grad, og det giver bagslag for alle på et tidspunkt.

Vi skal derfor blandt andet arbejde med at forstå disse livsværdier og konsekvenserne af dem.

Få hjælp til at bekæmpe stress

Hos Psykolog Hanne Flyvholm i Aalborg får du effektiv hjælp til at bekæmpe stress. Det er meget individuelt hvad der forårsager stress. Her møder du en psykolog, der giver sig tid til at sætte sig ind i din situation og forstå hvad det er for faktorer i dit liv som forårsager stress. Først og fremmest gælder det om at få reduceret eller fjernet kilden til stress. Men for at helbrede og ikke mindst forebygge tilbagevendende stress benyttes metakognitiv terapi som behandling.

Slip for stress på klinikken i Aalborg

Hvis du lider af stress bør du ikke tøve med at søge hjælp til behandling. Kontakt Hanne Flyvholm i Aalborg og hør hvordan hun effektivt kan hjælpe dig af med din stress.

Benyt nedenstående kontaktformular eller ring og bestil en tid på telefon31 19 33 40.

Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit telefonnummer eller e-mail